2011. május 13., péntek

Szép sarok (ferdepánttal vagy anélkül)

Életem első olyan szegésére került sor a héten, ahol szép sarkot szerettem volna igazán csinálni. Az internetről nagyon sok infot szívtam magamba foltvarrással kapcsolatban is, és emlékeztem egy szép sarokmegoldásra, de nem találtam sehol a honlapot, ahol régebben ráleltem. (Aki tudja, légyszi ossza meg velem, hogy ki tudjam ide is írni, mert nem akarom lopni az ötletét.)
Talán más is szeretne szép sarkokat készíteni, így fényképeztem közben, talán segítségére lehetek vele másnak is.
Érdemes egy egyenes részen kezdeni a szegést. (Mivel nálam végig egyenest kellett szegnem, így nem ferdepántot használtam, hanem 8*140cm-es csíkokat vágtam az anyagból és ezeket a kellő hosszúságúra összevarrtam. Én 8cm*7 m-est varrtam a takaróhoz, és 8cm*5,6m-est a falvédőhöz.)

Színt színére fektettem a szegélyt, majd a kívánt varrásszélességgel elkezdtem varrni. A sarok előtt egy varrásszélességnyivel megálltam.


A szegélyt 45°-os szögben kihajtottam:


Visszahajtottam a szegélyt, hogy újra szín színére kerüljön:


A varrást abból a pontból kell indítani, ahol az előzőt abbahagytuk. (Nálam a narancsárga gombostű bemeneti lyukánál.)

Mind a négy oldalt végigvarrtam így, a szegés elejéhez érve még egy pár centimétert varrtam, majd a felesleges anyagot levágtam. Ezután átfordítottam a szegélyt, és a hátoldalon egy varrásszélességnyinél egy pár milliméterrel nagyobb részt visszahajtottam. A hajtást kétszer csináltam meg, majd legombostűztem a színéről a szegélyt. A saroknál egy kicsit kell hajtogatni, de arra mindenki menet közben rájön! Végül az anyag színéről a varrás mellett pár milliméterrel letűztem a szegélyt, és ezzel a módszerrel ilyen szép sarkot csináltam elsőre!


Remélem nektek is elnyerte tetszéseteket, és minden érthető volt! Ha esetleg nem, nyugodtan kérdezzetek!

5 megjegyzés:

  1. Jó ez, ahogy írod, de érdemes Csokifoltnál megnézni, pont ma írta, hogy a pánt két végét hogy dolgozza össze. Ez jól jöhet még, ha pl. táskát akarsz ferdepánttal szegni.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Ugyan jó sok idő eltelt, mire ideértem, rátaláltam a leírásodra, de nagyon köszönöm! Nekem nagyon érthető volt, és nagyon nagy hasznát fogom venni. Szép lett a végeredmény nagyon!

    VálaszTörlés
  3. Köszi szépen, örülök, hogy segíthettem! :-)

    VálaszTörlés
  4. Szia! Érdeklődnék, hogy ezt meg lehet csinálni ferde pánttal is ---nem varrtam még sarkot és szenvedek, hogy kell csinálni! Üdv: Valika

    VálaszTörlés