2020. december 7., hétfő

Karácsonyi manók

 Már jó pár éve figyeltem karácsony tájékán a manóőrületet. Eddig ellenálltam, de idén megadtam magam. :-)

Az itthon levő összegyűjtött, maradék dolgainkból gazdálkodtam a manócskánk készítésénél. A végeredmény egy 85 cm-es szakállas manó lett: 



Nagyon kívánkozott mellé egy leányka pár, így hozzá már egy-két alapanyagot meg kellett venni, de szerencsére a pepco-ban olcsón hozzá jutottam egy mályvaszínű és egy plüss takaróhoz. Így elkészült a 82 cm-es kiscsaj is:



Most pedig igyekszem egy teljes leírást adni, hogy bárki elkészíthesse.

1. Először a manócska két lábfejét alakítottam ki. Ezt én két konzervesdoboz, egy hungarocell gömb (melyet félbevágtam és egy kicsit leszabtam) és egy kis karton segítségével oldottam meg. A kivágott talp forma elejére ragasztottam a fél hungarocell gömböt, a hátuljára pedig a konzervdobozt. Ragasztáshoz végig ragasztópisztolyt használtam.


2. A cipőcskét egy téglalap alakú anyagból készítettem el. A talp résznek egy textilbőr csíkot vágtam ki és az anyag legaljára ragasztottam:

3. Közben a lábnak szánt papírhengereket is beleragasztottam a konzervesdobozokba, feltöltöttem rizzsel, majd lezártam két kis körgyűrűvel.

4. A harisnya/nadrág felhelyezése következik. Ehhez egy henger alakot varrtam varrógéppel, majd felragasztottam a papírhengerekre. Közben a cipőket is kialakítottam és ragasztópisztollyal rögzítettem. A testet tartó körlapot is kivágtam kartonból (egy tányért rajzoltam körbe hozzá), a lábak helyén lyukat vágtam és ráhúztam a papírhengerekre:

5. A cipőcskéket tetszés szerint lehet díszíteni: én a tetejére szőrmecsíkot ragasztottam és "befésültem", majd két kis fehér gömbbel dobtam fel.

6. A Manócska testét egy kartonhengerből készítettem el:

  

  

7.  A karjait két WC-papír guriga összeragasztásával alakítottam ki, és a vállrészét ellapítottam, majd leragasztottam papírragasztóvel, hogy így maradjon.

8. A karját és a testét megfelelő méretű anyaghengerekkel vontam be. A karjánál a WC-papír gurigára húztva alul kialakítottam egy kézfej részt is, melyet vattával tömtem ki.

9. A sapi kialaításához egy meglevő Mikulás sapit vágtam körbe dupla anyagból, majd összevarrtam a két szélét.

10. A végső lépéseket nem fotóztam külön-külön, de innen már mindenki fantáziájára van bízva a befejezés. Lehet díszíteni még a sapit, lehet szoknyácskát varrni, kesztyűt, fel lehet ragasztani a szakállat és a szakállra/testre a nózit (ami nálam kitömött harisnya), stb. 

A szoknyát én téglalap alakú anyagcsíkokokból készítettem. Hármat végigvarrtam, behúztam, majd egy alapra varrtam. A lányka haját pedig fonalból készítettem: 40-40 szál alkot minden egyes tincset. Lazán összefontam 3-at, majd kicsit még kihúzgáltam.

A kisebbik lánykánk is kedvet kapott és elkészítette a saját manólányát, így készült el a triumvirátus:


Az ikea-tól rendeltem egy lámpást, így este nagyon szuper hangulatot teremt a kis párosunk:





 






5 megjegyzés:

  1. Zseniális vagy! Csodálom az ilyen "őrülteket"! 😊 Mennyi idő alatt készültek el? Ami még izgat, hogy hova teszed a manóidat karácsony után? Nálam is van már vagy 5-6, és lassan kiszorítanak mindent az ágyneműtartóból. De az is lehet, hogy meghíztak az évek alatt... Boldog karácsonyt Neked!

    VálaszTörlés
  2. Tökéletes fázisfotók és szöveges útmutató ! Köszönöm szépen !

    VálaszTörlés
  3. Buna! M ar fi interesat înălțimea picioarelor și al corpului. Mulțumesc frumos ��

    VálaszTörlés
  4. tökéletes😁én a manókat karácsonyi valamint szülinapi ajándéknak szántam Két kis manóm van,imádom cukik,tervezek egy nagyobbat köszönöm

    VálaszTörlés