2011. október 9., vasárnap

SAD - Süss, Alkoss, Díszíts

Kiskukta játékra hívott a blogján: egy olyan fondant bevonatos tortát kellett készíteni, amit egy "átlagos" háziasszony is el tud készteni, így nem lehetett használni ételfestéket, speciális kiszúrókat, mintázókat, stb. Hogy a kiírásnak biztosan megfeleljek, így gyakorlatilag semmit nem használtam hozzá a fehér és a kakaós barna fondant kivételével, csak a kezem, na meg a gyerekektől kölcsönvettem egy habtapi 5-öst és 6-ost! :-)
Kapóra jött, hogy ezen a hétvégén van Apu szülinapja, így neki készítettem egy tortát. Barna fondantot még nem csináltam, de most a játék kiírása miatt, és mert egy férfiembernek készítettem tortát, gondoltam kipróbálom a kakaós barna fondant-ot! Hááát, megszenvedtem vele: a fehérnél és a rózsaszínnél is viszonylag kevés margarinnal nagyon jó állagot kaptam a pihentetés utáni gyúrásnál. Most viszont a pihentetés után kőkemény volt a fondant, így igencsak megbirkóztam vele, mire bele tudtam keverni valamennyi margarint, és utána még jó sokat, mire jó állagú lett. De sikerült!!! Próbáltam a virágos sütilyukasztómat, de mikor rátettem a tortára túl lányosnak ítéltem, egyáltalán nem illett egy 56 éves férfi tortájára! De virágot szerettem volna csinálni, így jött az ötlet: készítsek csigavonalas virágot! Szerintem ez elmegy egy férfinek is! Néhány ciráda, golyócska, és már kész is volt a torta! A belsejét még majd fényképezem, egy meggyes réteg van a piskótán, azon pedig egy mascarpones, tejszínes vaníliapudingos krém. (Az eredeti recept itt található.) És ez van duplán. A tetejére tettem még egy piskótalapot a fondant miatt, most viszont az oldalára nem, viszont mindenhol lekentem lekvárral, mielőtt a fondant felkerült volna!

3 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós kis torta lett és ahogy olvastam a belsejét már azonnal el is képzeltem milyen finom lehet.Imádom a sütiket és az édességet! Ügyes vagy,nagyon szép, biztos Apukád is örült neki :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép lett, a csigavonalas virág nagyon jó ötlet!

    VálaszTörlés
  3. Looks yummy, thanks for sharing!
    Hey, Pixie Dust Paperie is having a giveaway, please come join in the fun!
    http://www.pixiedustpaperie.blogspot.com/

    VálaszTörlés