2011. augusztus 29., hétfő

Hello Kitty torta

Csak hogy kövessem a nyári időrendet, most egy torta kell, hogy következzék!
Júliusban ünnepeltük középső lányunk 5.szülinapját. Kérésére egy Hello Kitty tortát készítettem neki, mely a család egyik kedvenc tortáját rejtette: tejszínes-joghurtos túrótortát. Mivel a tejszínes krémekre nem ajánlják a fondantot, ezért piskótával borítottam körbe, majd lekvárral kentem meg az egészet, és egy kicsit hagytam száradni, mielőtt rátettem a fondantot.


Így tökéletes lett az alap a fondanthoz, és szépen rajta is maradt!
Páran már kérték tőlem ennek a tortának a receptjét, ezért most végre leírom. A recept egy Diana receptgyűjteményből származik.

Hozzávalók:
125 g liszt
1 tk. sütőpor
125 g cukor
1 tasak vaníliás cukor
1 csipetnyi só
125 g vaj
2 tojás

Töltelékhez:
1 zacskó étkezési zselatin
250 g sovány tehéntúró
1 citrom leve és reszelt héja
200 g joghurt
500 g tejszín
125 g cukor
porcukor a szóráshoz

Elkészítés:
1. A sütőporral elvegyített lisztet egy keverőtálba szitáljuk, és a cukorral, vaníliás cukorral, sóval, a szobahőmérsékletű vajjal és a két tojással a habverő-gép dagasztójával sima tésztává dolgozzuk össze.
2. Egy 26cm-es kapcsos tortaforma alját sütőpapírral béleljük ki, majd a masszát a formába öntjük és elsimítjuk.
3. Előmelegített sütőben 180°C-on kb. 30 perc alatt készre sütjük (tűpróba!), majd rácsra borítva hűlni hagyjuk, végül két lapra vágjuk.
4. A zselatint 1 dl vízben feloldjuk, majd forrásig melegítjük. A tűzről levéve hűlni hagyjuk. Az áttört túróba beledolgozzuk a citrom levét, héját és a joghurtot.
5. A tejszínt a cukorral felverjük és hozzáadjuk a masszához. A zselatint lassan hozzákeverjük.
6. A tortaformába visszatesszük az egyik fél lapot, ráöntjük a túrókrémet, elsimítjuk, majd rátesszük a másik lapot is. Minimum 2 órára hűtőszekrénybe tesszük (én egész éjszakára szoktam).
7. Porcukorral meghintve tálaljuk.

1 megjegyzés:

  1. Látom, a cukrász szakmában is tökéletes vagy :-) Nagyon tetszik a torta!!!!
    Köszi a receptet! :-)*

    VálaszTörlés