2015. február 23., hétfő

Űrhajós jelmez házilag

Ahogy közeledett Ármin farsangja, egyre többet gyötrődtünk azon, hogy mi legyen. Ő valamilyen szuperhős szeretett volna lenni: Hulk, Optimus, stb., de én ezeket nagyon nem szerettem volna. Tudom, hogy az ő farsangja, de azért mégiscsak...
Én javasoltam neki a fiús, de számomra elfogadhatóbbakat: Pán Péter, Robin Hood, kalóz, stb.
Valahogy sehogy sem jutottunk közös nevezőre.
Aztán a neten nézelődve, meglátott egy űrhajós jelmezt és azt mondta, hogy igen, ŰRHAJÓS szeretne lenni! Nagyon megörültem, hogy végre valami jót választott, aztán rádöbbentem, hogy ez azt jelenti, hogy nekem kell megcsinálni. :-) (Egy magyar leírás is segített az elkészítésében:
https://hobbikertesz.wordpress.com/tag/jelmez/ )
Úgyhogy neki is álltam.
Első lépésként egy overál alapján kiszabtam a ruhát egy régebbi lepedőből. Így lett karkivágás, rendes nadrágszár, stb. A hátába cipzárt varrtam, hogy könnyen felhúzható legyen. Egy táska vállpántjából övet készítettem hozzá.
Második lépés volt a sisak elkészítése, mert nem tudtam, hogy mennyi idő alatt szárad meg. Ugyanis papírmaséból készült fénymásolópapír felhasználásával, kötőanyagként pedig egy cukros-lisztes-vizes főzetet használtam. Jó pár napig melegítettem sütőben is, mire elnyerte végleges keménységét. Egy kis video, mely alapján akár TE is elkészítheted:


A mi sisakunk készülés közben: (Nem mondom, hogy nem küzdöttem vele, főleg a plexi részével, de végül megoldottam - nem tökéletes, de a mienk.)


A belsejét középső lánykánk festette feketére:


Harmadik lépésként készült el a kesztyű, amit rugalmas pamutanyagból készítettem, hogy könnyű legyen felhúzni, a végére pedig kék csík került.
Utolsó lépésként készült el a csizma ( vagyis a csizma takarója), egy gumicsizmára varrtam "huzatot". Még talpa sincs, hogy könnyebb legyen a felhúzása a gumicsizmire. Természetesen erre is került egy kék díszítőcsík.
Sokat gondolkoztam azon, hogy tegyem a ruhára a jeleket, és végül a helyi barkácsboltos segített a probléma megoldásában, hiszen műszálas anyagra nagyon könnyen rá tudnak "vasalni" bármilyen képet, így maradék fehér anyagot vittem hozzájuk, rávasalták a kért mintáékat, amiket sűrű cikk-cakk öltéssel rögzítettem a ruhára.
Kisfiam nagy örömére elég jól sikerült a jelmez, meg is mutatom:






1 megjegyzés:

  1. Kisfiam űrhajós szeretne lenni farsangkor. Így a neten keresgélve találtam rá a blogodra, melyhez ezúton is gratulálok, szerintem gyakori látogatója leszek. Kérdésem, hogy esetleg nem adnátok-e el a tavalyi jelmezeteket?
    Vagy kikölcsönöznénk :)
    Köszönöm szépen a segítséget. imopeter@freemail.hu

    VálaszTörlés